פתחנו אתר לעסק שלנו, והכתובת ארוכה מתמיד. שלחנו את הכתובת בפייסבוק, בווצאפ, ובאינסטגרם אך לצערנו אף אחד לא הקליק עליה. הסיבה לכך ברורה, מדובר בכתובת ארוכה ומסורבלת שמבריחה את הגולש המצוי. בעידן שלנו ניתן ליצור קישור מקוצר, אך אין למהר לקצר את הקישור, יש לעשות זאת בדרך הנכונה והבטוחה ביותר. לקישור מקוצר יתרונות רבים, החל ממראה אקטרקטיבי וכלה בגישה לנתונים.
אז איך עושים את הפרוצדורה הזאת?
שלב ראשון
תחילה עלינו לבחור את האתר דרכו נקצר את הקישור שלנו. אין להקל ראש בבחירה הזאת. בין האופציות הרבות קיימות דידלי, ביטלי, וטיניורל. קל ללכת לאיבוד בים האופציות, עלינו לבדוק תחילה את רמת האבטחה, בדיקת נתונים, הגבלות על תווים, ואופציה לקישור בהתאמה אישית.
בשלב השני נעתיק את הכתובת של האתר שלנו ללוחית ההדבקה באתר. לאחר מכן נלחץ על כפתור הקיצור, נמתין בסבלנות בזמן שהאתר יוצר לנו קישור חדש. כעת נוצר לנו קישור קצר ומחודש שבכתובתו מכיל את שמו של האתר המקצר.
בשלב השלישי עלינו להפיץ את הקישור לחברים שלנו, ובכל אמצעי המידה והפרסום אשר עומדים לרשותנו. במידה ומדובר בעסק שלנו נרצה להפיץ את הקישור באמצעים כמו ווצאפ, מודעות פרסומיות, פייסבוק, אימייל והרשימה עוד ארוכה.
בשלב רביעי אנו נהנים מגישה לנתונים רבים אודות הלינק שלנו. אתרי קיצור לינקים מאפשרים לנו לצפות בכמות האנשים שהקליקו על הקישור, מהיכן הם בעולם, איזה שפה הם דוברים, ומאיזה מכשיר ביצעו את הכניסה. ניתן לראות את העלייה שחלה בכמות האנשים שלחצו על הלינק הקצר.
קישור קצר היבט פסיכולוגי
מחקרים מראים שקישור קצר מושך את העין, ומשדר תכליתיות, מיקוד ויוקרה. קישור ארוך לעומת זאת המרובה בתווים, מראה חובבנות, חוסר מקצועיות ולעיתים מתקשר במוח לשגיאה, וירוס ואתרים למבוגרים בלבד. מחקר נוסף הראה שקישור בהתאמה אישית (קישור ממותג) מושך אף יותר את הגולש. לצורך העניין ניתן להוסיף את השם שאנחנו רוצים לאתר החדש שלנו, ובכך לתת לגולש טעימה מה יש באתר, ולפרסם את שמנו. לדוגמה, אם פתחנו עסק בשם כלי בית אז נוכל להכניס את השם בכתובת URL, klei-bait ובכך הגולש יוכל לדעת מה מכיל האתר.
חששות
אנשים רבים חוששים לקצר את הקישור, שכן הם חושבים שלאתר המקצר תהיה גישה לנתונים הפרטיים, וחשיפה לוירוסים בשל רמת האבטחה הנמוכה. חשוב להבין שאתרים אלו מאבטחים את עצמם היטב, ואין סיבה לחשוש מקיצור הקישור.
לסיכום
האופציה לקצר את הקישור לאתר העסק שלנו היא אופציה יעילה ומודרנית. עבור בעלי העסקים מדובר בפיתרון יעיל לקידום העסק, המגביר משמעותית את כמות הכניסות לאתר וכמות הפניות.
כעת הלקוח יכול לזכור את הכתובת בעל פה, ולהיכנס בקלות, לשתף את חבריו, ובכך נבנית לה תדמית המותג היוקרתית.