אחת ההנחות השגויות ביותר הנוגעות לעולם הסחר האלקטרוני נוגעת לנושא העלויות. למעשה, כיום ניתן לבנות חנות וירטואלית מהוקצעת במינימום תקציב ואף להחזיר את ההשקעה. כיצד? להלן הפרטים.
חנות וירטואלית – לא רק לעשירים
בעלי עסקים רבים סבורים לעיתים כי בנייה של חנות וירטואלית וקידום שלה ברשתות החברתיות כמו גם במנועי החיפוש היא רק בעבור עסקים גדולים אשר יכולים להרשות זאת לעצמם מבחינה תקציב. חשוב לציין בנקודה זו כי למעשה מדובר בטעות, זאת משום שכיום באמצעות חברות מקצועיות ניתן לבנות אתר, לתחזק ולקדם אותו בעלויות מינימליות בהרבה מאשר הקמה של חנות פיזית. הסיבה לכך היא שהפלטפורמות על בסיסן ניתן להקים את האתר הן קלות לתפעול ולתחזוקה, ולמעשה תוך זמן קצר ניתן לקבל חנות וירטואלית מהוקצעת אשר תגדיל את ההכנסות של האתר כמו גם את החשיפה, באופן ממוקד.
חנות וירטואלית – הגדלת הכנסות כמו גם חשיפה
כאמור, בנייה של חנות וירטואלית לא חייבת להיות כרוכה בהוצאה אדירה של כספים, כמו שיוצא להוציא כאשר בונים חנות מג'נטו וכיום יותר ויותר בעלי עסקים מעוניינים לבצע את הפעולה הזאת מתוך הבנה כי הצרכנים מבצעים את הרכישות שלהם באופן וירטואלי, ולא באופן פיזי. מדובר בחיסכון אדיר של זמן, כמו גם עלויות בעבור בית העסק – זאת משום שאין צורך להחזיק בכוח אדם גדול, לשלם תשלומים הכוללים ארנונה חשמל וכו', אלא ההשקעה עצמה היא רק בעבור הבנייה של האתר, התחזוקה שלו וביצוע עדכונים מעת לעת. מומחים לתחום בניית אתרים מסבירים כי מדובר בתחום צומח ביותר אשר בשנים הקרובות עתיד "להשתלט" על עולם המסחר באופן כמעט מוחלט, ועדות לכך ניתן למצוא בסגירה של עשרות חנויות פיזיות אשר במקומן קמות חנות וירטואליות. בנוסף, אחת ההוצאות אשר הכי מטרידות בעלי עסקים נוגעת לנושא קידום החנות הווירטואלית באמצעות מנועי החיפוש או הרשתות החברתיות, כאשר חשוב לזכור כי קידום אתרים יכול להתבצע גם בעלות של מאות שקלים, אשר תגדיל את ההכנסה של בית העסק כמו גם את החשיפה – זאת לאור העובדה כי בטרם מקימים את החנות הווירטואלית ניתן לבצע חקר שוק אודות קהל הלקוחות ולפנות אליו באופן מדויק באמצעות פרסום ממומן או אורגני, ובכך להקטין את עלויות הפרסום במדיה המסורתית.
חנות וירטואלית – בעבור כל בית עסק
לסיכום, אין עוררין על כך כי בעל עסק אשר אינו מחזיק בחנות וירטואלית נחשב בגדר "לא קיים" בעייני הצרכנים. מדובר בעלויות סבירות לחלוטין אשר יכולות לנוע בין כמה מאות שקלים לאלפים, תלוי בתקציב השיוקו והפרסום. לכן, מדובר בפלטפורמה אשר אותה יש לנצל בהקדם כדי לחסוך בעלויות השוטפות וכן להגדיל את ההכנסה כתוצאה מפרסום ממוקד ואיכותי אשר ישפר את טיב השירות, ימצב את בית העסק אל מול המתחרים ויגדיל את החשיפה.